onsdag, januari 30, 2008

Gymmet o möte med en hord huliganer

Passet idag började med skidmaskin 20 min o sen tramp 5 min (skulle trampa 10 men tröttnade) sen blev det biceps, axlar och lår. Sen började jag träna lite olika muskelgrupper i väntan på att baby skulle ringa... haha. Jag va kvar till typ 21.20 för att slippa gå hem, men älsklingen tog längre tid på sig än jag trodde han skulle göra. Han va på middag med sina vänner och jag trodde det skulle vara över runt 21 eftersom det är vardag...

Så jag började gå från globen efter 21.20 och möttes av en hord, testosteronstinna MÄN. Otäckt var det. Dom skrek: "BIRABIRABIRA BÄRSBÄRSBÄRS". "VI SKA ÖLA" "OHUHOUH" och en massa andra ljud som en stenåldersmänniska skulle få ur sig. När jag gick utan för globen mot skärmarbrink och precis hade passerat globen möttes jag av sju ridande poliser som blockerade vägen. Vilken size det va på hästarna! Jag gick fram till en man med vaktjacka som stod några meter bakom hästarna och frågade: "Får jag gå hem?" Och pekar mot den andra horden män som står o gastar mot polisen som har ställt upp alla hästarna på rad så folket inte kan passera.
-"Snart kan du passera" säger mannen till mig.

Faaan tänker jag jävla supportrar. Det är verkligen en drös människor med SMÅ hjärnor och ingen som helst mänskligt förnuft. Jag kan inte gå hem för att AIK och Hammarbysupportrar inte kan betee sig som vanligt folk. IDIOTER. Svagsinta. Losers. Tattare! Från och med nu ska jag rösta för publikfria matcher, låt staten betala idrottsföreningarna så det går runt istället för att kriminella, stenålders män ska förstöra för samhället (observera min ilska). De slåss inte bara med varandra utan även med allmänna tillgångar, stolpar o staket. Kissar på trottoarer. Fy fan. Eller registrera alla som går på matcherna så man vet vilka idioterna är sen o låt de betala själva.

Efter att ha gått hem skiträdd kände jag verkligen att det är hemskt att gå runt och vara rädd. Då får det fan va med sport... Usch.

Inga kommentarer: