söndag, januari 27, 2008

Huslig

Hello

Idag har jag rullat 42 köttbullar :)

Känner mig så duktig. Jag är egentligen en riktigt huslig flickvän, som vill pyssla och göra massa nytta för hemmet. Men jag har inte tid. Jag lämnar hemmet kl. 07.15 och kommer hem efter 18.15. Det är närmare 12 timmar borta från hemmet för att jobba, träna, handla eller träna, jobba, jobba för jag har ju två jobb. Känns lite lustigt för jag tänker att så här ska det bli när jag börjar min karriär... hur kommer det bli sen liksom. Som jag sa till min älskade förra veckan när vi började åka till jobbet tillsammans: "Nu lever jag det liv jag vill leva ännu mera." Tänk att det kan vara mysigt att gå upp 20 minuter tidigare bara för att man ska få åka bil till stadshagen med sin man och sen byta till tunnelbanan där. Låter osannolikt, men det är helt underbart... mina mornar är mycket roligare nu :)

Så till saken, de dagar jag inte gör "karriär" är söndagar... Då rullar jag 42 köttbullar samtidigt som jag tvättar och städar. Känns faktiskt helt underbart!

Ikväll har vi varit hos svärföräldrarna och ätit middag, också typisk söndagsaktivitet... trevligt och gott som vanligt.

Nu ska jag förbereda svar på frågor till en anställningsintervju på Ericsson imorgon och stryka de tvättade skjortorna samtidigt. Åååhh... jag är så huslig ;)

ps. Jag stryker som en kratta, älsklingen får ofta stryka om sina skjortor... hehe. MEN jag har sagt detta i alla år. Citat J: "Stryka är en mansgöra, det är ändå han som har flest skjortor". Jag fick tom. min förra chef att alltid stryka mina skjortor på jobbet, för jag va så dålig... ds.

Inga kommentarer: