tisdag, augusti 15, 2006

Tenta, ångest, nackont och kärleksgrejs

Kom nyss från Signaler o System-tentan. Är ganska nöjd, ty det borde gått vägen.
Så skönt att få vara ledig ikväll och slappa lite... fast det blir inte så mycket slappa. Nu har jag precis lagat mat och ska snart äta, sen väntar ombyte till skabbkläder för jag ska mecka med cykeln. Måste få ordning på den så jag kan cykla istället för att åka bil varje dag till skolan... Jag vet att jag är stekig 8-) men det är så onödigt att slösa bensin på att åka till skolan när det nästan går snabbare med cykel.

Sen ska jag nog träna lite, iaf göra mina nackövningar... Så himla tråkigt att jag fått såna problem med den. Har så ont nu... Är ju fortfarande förkyld så det blir absolut inga jobbiga övningar.

From. igår så började jag med nått nytt i mitt liv. Avslappning. Har laddat hem sån där 5min.avslappning för att träna fokusering och stresshantering. Som jag tidigare nämnt så har det gått dåligt, närmare åt helvete, nu under tentaperioden... Ingen sömn. Tappad matlust och 2 kilo back. Ja, när byxorna inte passar då e det nått fel :( Men jag har lagat mat idag så jag ska äta... aja, avslappning ska iaf hjälpa sägs det.

Känns redan bättre eftersom det bara är en tenta kvar nu. Ser liksom ljuset i detta mörker...

Idag kom alla nollor till universitetet. Såg några redan igår som va på vandring... Dom e så små. Pluttiga, omogna o helt förvirrade. Födda -87 typ.

På lunchen idag skrev jag faktiskt i Marys o min blogg... hör o häpna. Vi har inte skrivit där sen i juni... va på tiden. Sammanfattade vår stekiga sommar med våra underbara pojkvänner.

Har självklart pratat i telefon med min soulmate. Kan ha varit en av de mest roliga samtalen på länge. 44 minuter fniss och galenskaper. Vi e verkligen galna ihop... så många historier bakom oss. Hon e dock lite galnare än mig... Hon lever liksom ett annat liv. Ett dubbelliv och jag skrattar åt hennes dagsturer hit o dit för att dölja det ena för det andra.

Vi snackade även om snedsteg som våra kärlekar gjort. Hur goda vi är som ändå stannar fast vi vet om dem. Vi har accepterat dem helt enkelt. Det värsta är dock snedstegen männen gjort som VI VET om, men dom INTE VET att vi vet... puh. Hängde nån med? Det är faktiskt så... MEN nu ska vi vara rättvisa. Vi kallar det "snedsteg" men ingen har varit otrogen... utan snarare "undanhållit" nått som hänt innan... men som ändå kan vara av intresse att veta om. Det är lite elakt av oss att säga snedsteg, men vi kallar det för det... eftersom VI INTE bara är snedsteg/engångsligg/"vän"/arbetskamrat u name it....

Vad spelar det för roll då? Den frågan ställde vi oss. Egentligen inget. Man gör ju inte slut med nån för att den har varit med nån innan man blev ihop... hallå, söker du en oskuld. (Kom till uni i dagarna). Men det kan faktiskt vara så att denna person finns i ens vardag, eller hela tiden syns eller kanske tom. fortfarande vill ha just din pojkvän.

Slutsatsen blir att vi försöker skita i det som hände förr och att det är bättre att man frågar rakt ut om det är nått man undrar... Man ska dock kunna ta ett svar som gör ont. Varför är det dock så att VI ALLTID måste vara dom som frågar om såna saker, kan man inte få den där: "Du jag måste berätta en grej, du vet hon..." Så e det ur världen. MEN hur ska männen vet att vi bryr oss om vi inte säger nått? DOM vet ju som sagt inte att VI faktiskt VET...

Sen orkar vi inte bry oss mer än en gång i månaden.. typ när vi ska ha mens o e lite kinkiga. Tur att jag o min soulmate har samma biologiska cykel!

Så där, blev lite djupt... fortsätter i andra bloggen för där kan man avslöja detaljer :)

Ny vecka, ny veckans då...
Men idag kör jag en dagens...

Dagens citat:
(Kommer ur munnen på en tjej som ska ett gymkort)
"Om han inte vill att jag ska bli tjock då kostar det!"

Inga kommentarer: