onsdag, augusti 09, 2006

Börjar om igen här då...

Ja, det är ju egentligen inte nytt att jag bloggar. För den som e grym (som har hittat den) så finns ju Marys o min gamla skitsnacksblogg, sen lite andra ställen... Aja, Men nu börjar jag även här :) Skriver ju dagbok så varför inte göra lite av den offentlig...

Dagen började kl.6.30 med de vanliga "innan-tenta"-rutinerna. Frukost, bra musik och... packa ner körkortet i väskan. Skrev en snäll tenta i fourieranalys (Kurt va nära bröllopsdagen må jag säga). Gick nog bra med undantag för ett schabbel. Mest stolt är jag över mitt distributionsderivatabevis som jag gjorde på 2 min.... Bjäb. Kanske helt ointressant, för vissa.

Fortsatte dagen med att för ovanlighetens skull plugga. Jag och Oskar satt ute i solen och jag försökte läsa så gott det gick. Kände hur överhettad hjärnan var efter morgonens 5-timmars tenta. Självklart tar vi kollektivpauser med inslag av det nya kortspelet. Vi är ett gäng på 8-9 pers. som spelar ett hemmagjort kortspel i pauserna. Spelet baseras på Skitgubbe och vi har seriöst skapat en regelbok och ett poängsystem. Att tillägga: jag ligger sist med mina -7 poäng. Straffet är att den med minst poäng i slutet av tenta-p ska beställa glass på Mcdonalds iklädd mina träningsbyxor (man ska se seriös ut och inte skratta). Jag är såklart minst av alla och mina byxor är tajta (därav valet av mina tajta träningsbyxor). Jag nämnde idag att det kanske är dags att ändra straffet om jag förlorar... men då blev jag påmind att straffet även innefattar att man måste ha cameltoe. Nu måste jag börja samla poäng.

För övrigt har vi funderat på att promota detta spel i bokhandeln i skolan. Vi tror att detta kan bli lika stort som poker. Vänta o se, det kommer sprida sig...

Annars har jag pratat med min homegirl Mary och vi skvallrade som vanligt. Hon berättade story om nån tjej hon träffat som varit med nån kille o blabla o sen har hon varit ihop med Marys ex som jag känner och tjejen hade varit svartsjuk på mig när hon varit med sin förra kille o blabla jag vet inte ens vem hon är. Jag bor i en annan stad och hon med. Hallå! Vi måste flytta från landet. Alla känner alla. Alla har varit med alla. Alla e vi bukisar eller släkt. Usch.
Det går bra för Mary på jobbet iaf. I'm so proud!

Sen pratade jag en sväng med pappa. Har fått sjuka problem med nacken på sistone.. så jag fick sjukgymnastik via telefonen. Sen diskuterade vi även en grym affärsidé. Kan inte avslöja nått dock. Tror lite mer på denna inovation än kortspelet...

Har även pratat med min älskling som köpt nya Gucciskor till överpris. Min kärlek är så söt, tur att vi båda inte måste köpa allt. Då hade vi haft dubbel uppsättning av alla prylar, kläder... Veckans största önskan är förstås att baby kommer hit till mig... Han e galet saknad och jag vet inte hur vi ska klara av dom här 2 veckorna...

Veckans party: Sivan har hemmafest utan utgång (som det heter). Kan bli svårt att inte gå ut. Tänk dig själv om du hade samma ingång som Solidaritet... (Andy bor i samma port som hetaste "klubben" i byn).
Veckans låt:Lost. Roger Sanchez feat. Lisa Pure
Veckans hemsida:http://www.perezhilton.com/

Inga kommentarer: