söndag, augusti 27, 2006

Sthlm - nuss, shopping, fest

Efter 3 helvetesveckor i Linköping bestämde jag mig för att ta 5 dagar ledigt för att återhämta mig innan jag måste lägga nya krafter på kommande terminen. Självklart åker man då till Sthlm och en dullunge...

Onsdagen började med introduktionsföreläsning i Bioelektriska signaler... verkar faktiskt intressant :-)
Direkt efter föreläsning åkte jag till Sthlm och hem till John. Vi tänkte mysa hela onsdagkvällen men bestämde oss i sista sekunden att gå på Acnes utförsäljning i Gamla stan. Jag hittade inget... gillar egentligen inte Acne, bra grejer men inte på mig.

Torsdagen inleddes med ett ikea-besök och inköp av ny bäddmadrass... babys säng är lite hård så han köpte en mjukare madrass, sen inhandlades lite annat smått och gott som Ingvar Kamprad e bäst på. Sängen blev iaf riktigt skön och jag längtade efter kommande sovmorgon

Fredagen bestämde vi skulle vara vår dag... bara vara hemma o mysa. Kolla film, äta glass o godis. Det slutade med att vi satt framför varsin dator (och pratade med varandra på msn) fram till klockan 22... hehe. Men det va det värt... för vi satt och kollade ev. utbildningar som skulle passa älsklingen som funderar på skolbänken. Vid 22 bestämde vi oss för att ta tag i myskvällen o förflyttade oss till soffan för att kolla Ronin. Denna film e så grym... Den är näääästan anledningen till varför jag vill bli framgångsrik och plugga till civilingenjör. Det var i den som jag upptäckte min drömbil... (efter Bmw M5 alltså) AUDI S8

Eftersom vi inlett veckan med shopping varför inte avsluta veckan med shopping... Trots löningshelg och med risk för överfyllt city tog vi oss till stan för att shoppa lite iaf. Jag köpte en trenchcoat och ett linne. John brände betydligt mer än sååå... ;-)

Efter shopping väntade siesta och sen uppfräshning inför lite party... Upptäckte att mitt ena hål i hörat växt igen. Va bara att pressa så gick det. Men fan så ont...
Lördagkvällen inledde vi hemma hos David, en kompis till John. Där var även Davids supertrevliga flickvän Emma, Philip och en till kompis som jag inte minns namnet på. Men vi kan kalla honom kristdemokraten... för han va det. David hade bakat sin specialité: pannkakstårta så vi sjöng och firade att Phille hade fyllt 26 i veckan.
Festen fortsatte sedan i stan där jag på ett myglande vis lyckades fixa in alla på Solidaritet... Kanske e det så att man kan komma huuuur långt som helst här i livet på att vara snygg OCH kunna snacka för sig. Japp så ere ;) Hääää.. Men det är så mycket skönare att gå förbi en lång kö än att stå i den.....

Sjukt bra musik och perfekt fylla är sammanfattningen av denna kväll. Nöjda o glada gick vi hem o sov i en superskön, mjuk o go säng.

Idag, söndag, har jag varit hos mor o far... trixat lite med pappas dator som vanligt och skvallrat lite med mamma.
Nu ska vi kolla Galopperande detektiven, och jag ska först titta på John när han på 9 min. ska hinna duscha och packa 2veckors packning tills sin norrlandsresa.... ska bli intressant.

Nu e det 8 minuter kvar...

Inga kommentarer: