fredag, augusti 11, 2006

Inte bra...

Hej

Idag har jag verkligen kommit ur balans...
Har kommit på en sjuk grej... jag gillar inte fredagar. Får typ ångest av att helgen är här... måste bero på att jag måste plugga hela helgen så det spelar ingen roll att den närmar sig liksom. Imorrn har ju Andy sin fest och alla ska dit, är iaf nått att se framemot. Kommer säkert bli kul men i mitt skick blir det bara en sväng dit med bilen för att hänga o kolla när alla blir fulla.

Vi har under hela augusti njutit av hur fint A-huset har blivit. Fräscha grupprum, med stora glasfönster och mysiga uppehållsrum. Har insett hur mycket jag ska bo i A-huset framöver. Tänk att miljön kan påverka ens studiemotivation och vilja. Det är dock en hake med dessa studierum. Dom har AC. Kanske låter dumt att jag klagar men jag har blivit jättesjuk nu och med största sannolikhet beror det på att jag sitter och fryser när vi pluggar. Förbannat att grabbarna + tjejerna som jag sitter med har underhudsfett. Jag saknar sånt och har nu förfrusit mig in i en förkylning.

Det positiva är att det har gått galet bra att plugga till Signaler och System-tentan. Jag e grym... med undantag för en grej. Så himla dum grej... att jag inte käkat mer än en gång idag. Kombinationen bra plugg och sjukdom är dålig för mig. Jag har inte släppt böckerna. Bestämde mig för att lägga ner nyss när det svartnade och jag höll på att svimma av det låga blodsockret. Gud, vad jag e dum... men sån kan jag bli. Nu sitter jag iaf och bloggar medan jag kokar vatten till en soppa. Är totalt osugen på mat men måste nu... Jag vet bättre och sen avslöjade jag för älsklingen att jag skippade maten. Då blir det skäll... och då blir jag ledsen.

Den enda personen i världen som vet att skäll inte funkar på mig är mamma.... ödmjukhet varar alltid längst för min övertygelse.
Pratade med mamma en sväng idag också. Vi diskuterade köp av ny bil. Hon funderar på en Peugeot 206 eller Citroen C3. Vi ska kolla läget hur "låneförmånerna" ser ut. Berättade även för mamma om mina grannar... dom bredvid. En familj med två små barn. Barnen skriker helt galet ibland. Jag tror dom blir slagna. Igår skrek även mamman... helt hysteriskt. Jag slängde upp ytterdörren med ett glas i handen för att tjuvlyssna genom deras dörr. Då stod pappan utanför deras stängda ytterdörr med armarna i kors och bara kollade rakt fram.
-Hello sa han.
- Eh... hello sa jag. Och gav honom: "slår-ni-era-barn-blicken-?" Sen smällde jag igen dörren. Pinsamt, men han kunde ju inte veta att jag skulle lyssna... Fast vore konstigt om han inte fattade att det hörs så tydligt...

Aja, nått positivt som hänt sen senast är att jag numera inte ligger sist i kortspelet. Jumboplatsen är övertagen av Eken...
Sen har jag börjat märka av min "rehabträning" av nacken och axlarna. Känner inte av smärtan lika mycket nu :-)

Nu ska jag kolla på Gökboet. Verkar passa bra en dag som denna... när en smart tjej plötsligt loses her mind o blir dum.

See ya.

Inga kommentarer: