måndag, januari 01, 2007

Nyår 2006 --> 2007

Heeeeej

Nytt år, ny strid...
Bra jullov, med lagom jobb, fester och vila :)

"Jullovet" började med 4 dagars jobb i Storängsbotten. Lärde mig massa nya grejer och träffade supertrevliga människor. Fick hålla några amex centurion ;) o känna på riktig julrush. Superkul :D

Så till the big evening... nyårsafton.
Jag och darling dukade världens finaste dukning (kanske, se bilden) och städade hela dagen typ. Påklädning resulterade i röd klänning för mig och kritstrecksrandig kostym med blå, paysleymönstrad slips för min honeypie. Började sen här "hemma" (känns som att jag äntligen hittat en rot som sitter någorlunda djupt - Johns place) med trerättersmiddag tillsammans med älsklingen och ett annat par - Joel och Anna. Verkligen välplanerat... först snittar med champange, sen förrätten: melon och prosiuto (Johns stavning OBS! - vi menar såndär parmaskinka typ). Huvudrätten var oxfilé med rödvinssås och potatisgratäng plus en ljuvlig sallad. Avslutningsvis följde Gino med glass. Mums. Till detta avverkades förstås några flarror vitt o rött :)

Sen tog vi taxi till söder där vi gick på fest som va rätt sömnig. Jag tror det bestämt var så att det berodde på att överhängande mängden människor där var teknologer - blir lätt konstigt då. Aja, ;)

Vid 12-slaget stod vi vid vattnet i Hornstull och kollade in fyrverkerier o avverkade ytterligare en flaska skumpa. Vidare raggade vi upp en taxi som tog oss till Stureplan där vi på nått sätt hamnade med krämen uppe i Arnoldshuset. Va så där, kanske inte va teknologerna det va fel på snarare att hoppa in i en fest som redan pågått... man e i ofas o olika laddad liksom - men vi kom ikapp. Aja, vi tog sedan bussen till Whiteroom där partyt fortsatte. Bra drag o bra folk :D

Hemma vid 4 eller nått kanske... nöjd o belåten med den händelserika kvällen.

En dag kvar här i Stockholm :( Usch.. ledsamt men gotta go back to that hell.

Höres...

Inga kommentarer: