måndag, januari 29, 2007

Att ta en After-work-öl

Tjoho

I fredags skulle jag o min bästa vän ta en after work-öl (som det numera heter). Vi bestämde att ses efter jobbet (för mig då, menas plugg hemma vid skinnskrivbordet hos baby) o först ta en shoppingrunda, sen middag o slutligen några afterwork-öl.

Vi börjar på biblioteksgatan och hattprovning. Hittade så himla bra stråhatt, ska nog köpa den - John ska få godkänna ;) Kommer vara sommarens accessoar tror jag. Eftersom jag e värsta modenovisen o får alla tips o råd från mina personalshoppers så känner jag mig nöjd med att i två års tid väntat på stråhattens up n comin. Hoppas det kommer stark i år. Vi fortsatte vidare mot Zara, NK och så vidare. Hittade inget kul så vi satte oss på kinahaket bakom NK. Det är verkligen inte fashionabelt någonstans det här stället, men de har verkligen bäääästa Yakinikun. Så jag körde klassikern.

Första ölen kom så klart på vårat favoritstället, the one and only Obaren. Detta är bästa stället att bara myshänga, skön miljö o gamla minnen. Vidare hamnar vi på hotellet, där tittar vi lite på varandra o öl är ju inte vår grej egentligen så vi beställer varsitt glas rött. Det kan ju ändå inte ska så här vid 19-20-tiden en fredag. Vi ska ju snart hem... Sen blir det mera rött vin.

Nästa station blir hotel anglais, trångt mingel, men vi kan ialla fall fortsätta vårt skitsnack utan att behöva skrika. Anglais är så sjukt bra när det gäller sånt... Glömde nämna två glas vitt här. Klockan är mycket nu, kanske dags att ge sig... vi tänkte ta en sista station på ett gammalt stammisställe. Soap bar, här har ändå de mest spektakla saker hänt under våra besök och aldrig någonsin har vi haft tråkigt där.

Efter nån drink eller timme så dyker Marys bror upp - underbar människa. Jag har i hemlighet gjort han till min storebror med för jag gillar honom skarpt. Bra lyssnare o bra pratare den där Petta. Han har med sig 5 kompisar som beställer 6 liter skumpa o drar. Stackars oss... tur att vi va så fulla vid det här laget att vi mest satt o tittade på flaskan. Lollo o några andra tjejer kom o stekte med oss. Efter en stund gav vi bort den enorma flaskan till pojkarna vid bordet bredvid. Dom hade flanellskjortor. Slår vad om att dom va från övre gävle orter o snacka om dom fick steka med den där flaskan vid bordet. Hoppas vi bidrog till att nån fick ligga lite. De såg ut att behöva det.

Ganska, eller mycket, på lyset traskar vi upp mot NK. Där ringer vi privattaxi - våra pojkvänner till undsättning. Fyfan, vilka fina killar som kommer klockan 2-3 på natten o hämtar sina tjejer när de bara skulle ta en after work-öl. Snacka om att de har en innestående... PUSSSS på våra underbara män!

Inga kommentarer: