tisdag, november 06, 2007

7 månader sen sist....

Sju månader har gått sen jag skrev i bloggen sist. Jag vet inte varför det har blivit så här, har inte skrivit dagbok heller.... kanske beror det delvis på att det har hänt så mycket i mitt liv senaste halvåret. Vet inte hur jag ska börja riktigt, men kanske ska punkta det jag kommer på nu.
  • Har klarat elektromagnetismen - det finns två äckliga kurser som jag alltid sagt att jag måste ta för att bli ingenjör någon gång. Komplex analys och elektromagnetism - nu är även elmagen avklarad. (Värsta grejen då tänker du... men låt mig va stolt nu.)
  • Jag har blivit sambo - jag är numera skriven i Stockholm. Äntligen. Något jag väntat länge på... att få bo med min kärlek och att slippa Linköping.
  • Jag har rest i Marocco - vi bilade genom landet och upplevde verkligen det inersta av Marocco. Vi va sjukt missnöjda med semestern som baserades på alla maroccaners tiggande efter pengar. Man kunde inte ens fråga efter vägen utan att det skulle kosta... Vi var borta i 10 dagar och summan av semestern blev en surfbräda i tre delar på arlanda samt en massa saker stulna ur resväskan. Trist att vi bara gick back på något som skulle varit en njutning.
  • Jag har stekt på Gotland under v.29 - bodde med Louise och hennes vänner i en lägenhet mitt i stan. Så grym bra vecka, med galet mycket party och underbara människor. Lärde bla. känna två tjejer som heter Sandra och Johanna - supergulliga brudar!
  • Jag har sökt exjobb i en månad utan framgång - sökte massor men fick först inget, sen haglade det in några stycken på samma vecka.
  • Valet av examensarbete föll som jag önskade på ÅF - jag och Mari J (inte Mary) gör numera exjobb i Kista. Superduperkul :) Vi tittar på Agila metoders påverkan på testorganisationer. Ingen fattar nått nu men det kanske kommer en förklaring senare......
  • Jag har tagit upp aktiehandeln på mera seriös nivå nu - under exjobbssökandet daytradade jag t.o.m. med halvbra framgångar. Nu har jag gått ALL-IN i Kinafonder, men denna vecka har varit en sur puck för mig.... ska vänta in börsen och sen fördela lite. Ska gå in i Sydamerika också. Så det blir ALL-IN på högrisk... men det är värt en chansning. PPM ligger jag i ju i Baring Hong Kong vilket är årets bästa fond och det ser fint ut än så länge.
  • Jag har gått från 4 till 8 kg (hantlar) när jag kör biceps... HAHA. Lite, jag vet, men jag e ju en sparris. Fortsätter jag så här så tar jag 16 kg om 6 månader... men jag tror inte det är linjär framgång på det.
Ok, det va allt jag kom på. Nu börjar snart Desperate Housewifes...

Inga kommentarer: