onsdag, september 20, 2006

Äntligen över...

Äntligen är valet över... spännande vare o skönt att det är över.

JAG HATAR POLITIK. Jag hatar att bli påtvingad detta nu när jag inte har lust att lära mig nått om politik...

NU har vi haft vårt första gräl. Kan ni tänka er... första grälet på 9 månaders förhållande och 1½ års lång relation!!
Vi grälade om politik. FYFAN säger jag bara. Önskade att det va anarki... så jag slapp ta den diskussionen.

Saken handlade om huruvida man ska tala om för sin partner vad man röstar på... Jag vill inte tala om för någon, men min älskling tycker att det är att dölja nått för sin partner. Vi möttes aldrig, tyvärr. Att jag inte vill tala om handlar en del om att jag är rädd att bli dömd och mindre omtyckt iafall vi inte tycker lika. SEN så ville jag att han skulle se mig som person och inte mina politiska åsikter. Dessutom (efter en massa tjafs) talade jag om vad jag röstade på eftersom jag inte vill att han ska vara ledsen över att jag döljer nått. DÅ mådde jag dåligt eftersom jag bestämt mig för att det va min ensak o sen talade om det ändå... ALLTSÅ hade det betydelse vad jag röstade på. Vilket jag önskade att det INTE skulle göra :(
Skitsak att bråka om kanske men det handlar om respekt för andra tycker jag.... Vi pratade ut och nu e vi sams.

PÅ TORSDAG KVÄLL KOMMER HAN HIIIIIT! Underbart ska det bli... vi ska försonas o jag ska ta hand om honom hela helgen :-)
Byebye... then.

Inga kommentarer: