onsdag, februari 06, 2008

Nova forum 2008

I måndags var det Nova100’s årliga forum. Mycket trevlig tillställning och klart tidsmässigt perfekt för mig som just nu söker jobb. Jag fick följande företag på mina workshops: Vattenfall, Capgemini och LynxEye. De två sista var riktigt spännande och jag har redan sökt jobb på Capgemini :-) Det var ganska oväntat med LynxEye som sysslar med brand managment vilket är out of my area - men det va verkligen en het kandidat som framtida arbetsgivare. De verkar ha grymt kul och vem skulle inte vilja jobba för ett företag som har Absolut Vodka under sina brandingvingar ;-) Det är hett!!

Forumet hölls på Stockholm City Conference Center och galan efter på Tyrol på Djugården. Jag åkte hem rätt tidigt eftersom vi var tvungna att jobba hårt på tisdagen för att kunna lämna in sista utkastet till vår handledare som ska sluta.

Mötet med handledarna gick bra idag och vi är nu inne i slutfasen av exjobbet. Diskussion och slutsatser är vad vi kommer ägna oss åt närmaste två veckorna. Kan knappt vänta tills detta är över!

Inga kommentarer: