måndag, april 02, 2007

Sexigt och osexigt

Idag hade jag ett mycket givande samtal med en mycket bra vän till mig. Diskussionen rörde bland annat en annan diskussion som jag haft i helgen.... Vi talade om sexighet och osexighet hos killar. Döma av diskussion har jag kommit fram till följande: en lista över saker som gör att en kille är en BRA kille (sexigt inräknat) samt en lista över saker som man verkligen spyr på och kan vara utan. Att vi kallade det sexigt o osexigt är mest ett talessätt för oss, följande listor är egentligen de kompletta ingredienserna som behövs/inte behövs för att ställa god/dålig prognos på en relation.

Sexigt - detta gillar vi. Egenskaper som verkligen kan imponera och få att tjej att falla:
  1. Ödmjukhet - att kunna ta andra människor på rätt sätt beroende på situation, att inte fördöma de som inte är som du själv.
  2. Omtänksamhet - att ha förmågan att kunna känna med en annan person. Både glädje och sorg, och att då visa detta.
  3. Öppenhet - inte vara rädd för det okända samt kunna bjuda på sig själv i utbyte mot att komma en annan person närmare.
Osexigt - detta är verkligen nått vi ogillar. Förr eller senare kommer du falla, bort från vårt synfält:
  1. Självgodhet - denna egenskap kan vilken fin tjej som helst att kräkas i din mun. Killar som tror att de är bättre än andra, de springer runt och verkligen ser ner på andra människor som inte är som dem själva - usch, så vidrigt.
  2. Svartsjuka - äter upp ett förhållande, äter upp en själv och ens partner.
  3. Egoism - han går först, sen du - i alla lägen. Om det finns nått bättre kommer det alltid att eftersökas. Så länge han har det allra bästa så kommer han va nöjd. Är du inte perfekt blir du förr eller senare ersatt tjejen - hans själviskhet, och tro på bara sig själv, övervinner allt!

Nu ska jag sova! Känna mig nöjd med mig själv - just för att jag vet om mina svagheter, har självdistans och verkligen försöka ta bort egenskaper som är dåliga i de flesta vanliga människors ögon. För visst, vill man va sexig... inte osexig.

Inga kommentarer: