lördag, april 07, 2007

Nytt ord: Köttfika

Idag lärde jag mig ett nytt ord: Köttfika.

Det betyder att man fikar och fikat består av något av kött t.ex. en hamburgare, cheesburgare på donken. Man kan toppa med Kaffe MEN observera det är inte en hel meny man tar, för då är det inte köttfika längre. (Köttfika är vanligt förekommande i tentaperioder, då man tar rast o drar till donken för att se vanliga människor o lite solljus.)

Annars är det tenta-p nu, dvs. mitt vanliga liv är nästan helt pausat. John är dessutom i London o partar med killkompisar så det blir max 2 mess o ett ½ samtal till honom per dag just nu. Mamma ringde idag, då kom jag tillbaka till jorden några minuter. Det är tydligen påsk nu.

Annars ägnar jag dagarna åt modern fysik, känns inte alls bra nu. För den som är intresserad så har jag ägnat mig åt Schrödingers ekvationer hela dagen och det har gått sådär. Jag har inte problem med fysiken för en gång skull utan matten :( Som annars är min starka sida, så jag känner mig lite deppig.

Idag har jag suttit och pluggat med ett annat gäng som också ska skriva samma tenta - det va bra så klart. Vi lyxade sen till det till middagen genom att handla kinamat i Ryds centrum. Tre små rätter så klart. På toppen av middagen så drog vi massa fysikskämt och jag har verkligen skrattat idag - nördhumor kan vara så himla kul. Men jag är ju en nörd så vafan... haha.

Resultatet av 8.30-21.00's plugg kommer olyckligtvis vara dålig sömn... jag är så trött på tentaperioder. Sover dåligt, äter dåligt. Bäst jag drar nu innan det blir för negativt inlägg idag.

Kram

1 kommentar:

Unknown sa...

Heej vännen!

Älskar dina inlägg..ler alltid lite för mig själv när jag läser dem..hihi!! Du e grym tjejen, förstår inte hur du orkar plugga så himla mkt! Lycka till på alla tentorna! Snart e det över:)

Massor av kramar